banner I-telligent
  • HOME
  • INFO
  • PRODUCTEN
  • FORUM
  • SUPPORT
  • OVER ONS
 
ABONNEMENTEN
Support
Support wordt via e-mail verleend op ma t/m za van 09:00 tot 22:00 en op zondag van 15:00 tot 22:00.
 
Is het antwoord dusdanig lang of complex, dan wordt er telefonisch contact opgenomen op het telefoonummer waar de klant I-Telligent Usenet van heeft voorzien.
 
Handleiding
Deze handleiding zorgt ervoor dat je zo snel mogelijk kunt beginnen met het binnenhalen van de door jou gewenste content.
 
Stap 1:
Kies een accountvorm via de productenpagina.
Het zal verstandig zijn om een accountvorm te nemen dat perfect aansluit op jouw eigen verbinding. Mensen die bijvoorbeeld beschikken over een ADSL of lage kabel verbinding kunnen veelal maximaal 100Mbit binnen halen. Het is dus aan te raden, wanneer je over een ADSL of instap kabel verbinding beschikt, het STANDARD account af te nemen.
 
Consumenten met een kabel of glasvezel verbinding met een bandbreedte van 350Mbit raden wij een
LUXEaccount aan.
 
Consumenten met een hoge kabel of glasvezel verbinding (optical fibre) hebben veelal een 500Mbit+ abonnement. Om de bandbreedte het beste te benutten, wordt een DELUXEaccount aangeraden.
 
Bij een kabelverbinding zou het verstandig zijn om via de website van jouw provider of via een recente factuur na te gaan hoeveel bandbreedte je tot je beschikking hebt en daar een passend accountvorm bij te kiezen.
Als alles goed is gegaan ontvang je na het uitkiezen en aanvragen van de account een e-mail. Met deze gegevens verkrijg je toegang tot de server.
 
Stap 2:
Het vinden en configureren van een gebruiksvriendelijke newsreader.
Een newsreader is een programma/ applicatie om de nieuwsgroepen uit te lezen.
 
Hieronder zijn een aantal handleidingen te vinden van de door ons aanbevolen newsreaders:
 
 
Stap 3:
De gewenste content binnenhalen!
 
Vraag & Antwoord
 
V: Wat is nou het verschil tussen abonnement en pre-paid?
A: Beide zijn in wezen hetzelfde alleen bij abonnement geschiedt de betaling via automatische incasso en bij pre-paid moet het bedrag zelf overgemaakt worden. Pre-paid is in het leven geroepen omdat er mensen zijn die in het bezit zijn van een rekeningnummer waar niet van geïncasseerd kan worden of die liever geen gebruik willen maken van automatische incasso.
V: Hoe lang zit ik aan een abonnement vast en kan ik makkelijk opzeggen?
A: Wij gebruiken het woord abonnement puur als naamvorm, u kunt 30 dagen gebruik maken van onze dienst en op dag 23 krijgt u een e-mail die u de mogelijkheid geeft uw pakket te upgraden of stop te zetten, stop zetten is makkelijk te doen door de e-mail te beantwoorden met het woord “STOP”.
Wilt u weer gebruik maken van de dienst dan kan dat via de normale weg en u krijgt dezelfde inlog-gegevens terug indien u hetzelfde e-mailadres gebruikt als voorheen (u hoeft dus niet de inlog-gevens te verwijderen uit uw news-reader).
Indien u de dienst wilt voortzetten dan kunt u de e-mail negeren en machtigt u hiermee I-Telligent Usenet opnieuw het bedrag eenmalig te incasseren voor een termijn van 30 dagen.
V: Waarom is er geen iDeal mogelijkheid voor de pre-paid vorm?
A: We hebben bewust niet voor iDeal gekozen vanwege de kosten die het met zich meebrengt en we willen graag één van de voordeligste USP’s blijven. Het zou tevens oneerlijk zijn de pre-paid pakketten duurder te maken om zodoende de kosten recht te trekken want er zijn mensen die over een rekeningnummer beschikken waar niet van geïncasseerd kan worden. En om gebruik te kunnen maken van iDeal moeten mensen alsnog in het bezit zijn van internetbankieren en zij kunnen nu simpelweg de betalingsgegevens “kopiëren & plakken” wat in de mail staat en zo alsnog op een simpele manier betalen.

V: Welke news-reader raden jullie aan?
A: Op ons forum hebben wij een lijst samengesteld met news-readers die wij aanraden.

V: Ik heb de inlog-gegevens ontvangen en ingevoerd maar krijg een 482 error “Authentication Rejected”
A: De server geeft aan dat uw gebruikersnaam of wachtwoord incorrect is, wellicht is er een spatie meegekopiëerd of foutief getypt.

V: Ik heb zowel poort 563 als 600 geprobeerd maar ik kan geen verbinding maken, waar ligt dit aan?
A: Poort 563 of 600 zijn SSL poorten, om hier gebruik van te kunnen maken dient u SSL (kan ook “Encrypted Server” heten) aanvinken/ activeren in uw news-reader.

V: Kan ik mijn account delen (Account Sharing) en is het mogelijk om met meerdere PC’s te downloaden?
A: Dat is mogelijk, delen gaat op basis van de connecties en is niet IP-adres gebonden, als we kijken naar een Deluxe account dan kunnen twee gebruikers met elk 20 connecties tegelijkertijd downloaden. Daarentegen wordt support alleen verleend aan de persoon die bij ons is geregistreerd als klant/ eigenaar van het account.

 

 


PRE-PAID